Thursday, January 19, 2012

5 days to go before to be called Mrs./PUAN

malam ini aku masih ada masa untuk menulis 'bahan kenangan' ini... kawan2 aku yang posting lain tengah sibuk siapkan case write up untuk dihantar esok, syukurlah aku punya case write up hantar dua minggu akan datang (honeymoon dengan case write up la nampaknya..). makanya malam ni aku rasa nak berpoya poya kat blog aku yang mmg takde sape tahu ni.. ada la beberpa yg tau... tp memandangkan aku x aktif so mereka pun x berminat (baguslah hehe)

ini malam terakhir aku di kampus sebelum bertolak balik ke kampung esok malam bersama abang KANDUNGKU (Setiap kali ditanya balik dgn apa/siapa oleh kwn2ku, jawapanku ini mengundang usikan hebat mereka. yela, sbb aku sebut abang kandung tu. aku bukan sengaja nak sebut, dah tu nanti diorang salah faham pula aku balik dengan bakal suami, tak ke naya tu.... adehh.. kan fitnah tu.... hehe) . beg2 dah seminggu dah aku packing, tp nampaknya memang x muat le beg ni. selalu kalo aku balik kampung, bawa laptop je sehelai sepinggang, tp kali ni x muat satu beg la pulak. almaklumlah SEMUA BAJU NAK BAWA BALIK. yela, xleh la lagi nak pakai kain batik dgn baju kurung kat rumah. kena la pakai cantik2 depan suami... kan pahala tu... hehe. tp masalahnya, semua baju aku rasa nak bawa balik.. adehh..

sbg seorang yg single dan belum berkahwin, sememangnya aku org yg simple. aku x minat sangat nak jaga muka, makanya setiap kali ada biji2 tumbuh kat muka ni, mmg tanganku gatal aje main picit2. skrg mmg banyak parut le.. kesian suamiku hehe. nanti lepas ni aku kena jaga muka elok2, takpe parut ni blh hilang ... jangan risau ye.. hehe (pujuk diri sndri)

hmm, rasa nak minum jus.. selalunya aku akan keluar je beli kat kedai runcit depan kampus ni.. tapi sejak nak jd pengantin ni, aku lebih berhati2... aku terbayang kalau aku ditimpa malapetaka. sebab tu akhir2 ni aku kurang keluar... hehehe. takpela, esok jela... insyaALLAH..semoga masih bernafas...

No comments:

Post a Comment